skocz do treści

Pochodnia - Miesięcznik społeczny Polskiego Związku Niewidomych

Stawiajmy na telemarketing

Metody i obszary kształcenia osób niewidomych w Danii, rozwiązania w zakresie ich aktywizacji zawodowej, wykorzystane w projekcie "Business House", telemarketing i ogromne możliwości, jakie oferuje ta forma pracy - te i inne zagadnienia poruszano podczas wizyty eksperckiej przedstawicieli Partnerstwa Na Rzecz Zwiększania Dostępności Rynku Pracy Dla Osób Niewidomych w Instytucie dla Niewidomych i Słabowidzących w Kopenhadze.

Kursy masażu, szkolenia dla operatorów dźwięku, stroicieli fortepianów czy organistów, edukacja muzyczna, szkoła tkactwa, majsterkowania w drewnie oraz specjalne programy edukacyjne w zakresie telemarketingu i "call-center" - to bogaty program, realizowany przez kopenhaski Instytut.
- Na uwagę zasługuje fakt, że szkolenia w poszczególnych obszarach trwają tu od kilku miesięcy nawet do kilku lat, co pozwala na realizację kompleksowego programu i opanowanie umiejętności, niezbędnych w określonych zawodach - zauważa Marcin Piwowoński, koordynator szkoleń zawodowych w projekcie EQUAL. - Co ważne, Instytut nie ogranicza się tylko do przygotowania zawodowego, ale przywiązuje ogromną wagę do umiejętności szkolonych osób, ich kreatywności, zdolności do samodzielnego myślenia czy wiary we własne siły.
"Business House" już w trakcie kursu umożliwia sprawdzenie i wzbogacenie nabytych umiejętności w realnym środowisku biznesowym, co szczególnie przydaje się przyszłym telemarketerom i pracownikom "call-center". - Zajęcia zajmują około 30 godzin tygodniowo, a cały kurs trwa 18 godzin (telemarketing) lub 9 miesięcy (call-center). Kontakt z klientami, jaki mają w tym czasie, to znakomita okazja, by uczyć się także od innych osób z dysfunkcją wzroku, które już sprawdziły się jako telemarketerzy - argumentowali partnerzy z Danii podczas spotkania w Vision Trade Center.
Kompleksowy program zajęć obejmuje nie tylko doradztwo personalne, ale także treningi z zakresu technik sprzedaży, pracę nad wyglądem zewnętrznym, zachowaniem czy reakcjami. Ćwiczenia z odpowiedniej modulacji głosu i umiejętności komunikacyjnych przydają się z pewnością także w życiu codziennym. Przeszkoleni konsultanci, korzystając ze specjalistycznego oprogramowania, potrafią przygotowywać kompleksowe rozwiązania telemarketingowe, ściśle dostosowane do indywidualnych potrzeb klientów. Po szkoleniu dla przyszłych pracowników "call center" doskonale sprawdzają się oni w centrach obsługi klienta czy centrach typu teleservice. Już w trakcie zajęć mają okazję do kontaktu z biznesem dzięki "Tele - Trading House", przedsiębiorstwu już funkcjonującemu na otwartym rynku usług.
W programie wizyty nie zabrakło także czasu na omówienie strategicznych i bieżących celów Partnerstwa "Vip's into jobs" oraz spotkania z prezesem Duńskiego Związku Niewidomych - Jensem Bromannem, który przybliżył zasady działania organizacji, istniejącej już od 1911 roku. Obecnie zrzesza ona ponad 12 tysięcy członków.