skocz do treści

Pochodnia - Miesięcznik społeczny Polskiego Związku Niewidomych

Na bieżąco

12 marca 2018, 13:55 Dojazd na Konwiktorską - utrudnienia

Od niedzieli 11 marca od ok. godz. 22.00 zamknięto dla ruchu pl. Krasińskich. W związku z tym zmieniają się rozkłady jazdy poszczególnych autobusów. Poniżej podajemy aktualne informacje (na dzień 12 marca 2018 r.). Niemniej jednak, by uniknąć niedogodności, przed przyjazdem do siedziby PZN przy ul. Konwiktorskiej 9 warto sprawdzić rozkład jazdy na stronie http://www.ztm.waw.pl lub zadzwonić na całodobową infolinię pod numerem: 19115.
Zmiany w komunikacji miejskiej:
Autobusy linii 116, 178, 180, 222, 503, 518 i N44 zostaną skierowane na poniższe trasy objazdowe:
116, 178, N44: w kierunku krańców WILANÓW, PKP URSUS, DW.CENTRALNY od skrzyżowania Bonifraterska/Świętojerska: Świętojerska – Andersa – pl. Bankowy – Senatorska – Miodowa – Krakowskie Przedmieście i dalej swoimi trasami;
w kierunku krańca CHOMICZÓWKA, KONWIKTORSKA, ZAJEZDNIA ŻOLIBORZ od skrzyżowania Miodowa/Kapucyńska: Kapucyńska – al. Solidarności – Andersa – Świętojerska – Bonifraterska i dalej swoimi trasami;
180: w kierunku krańca WILANÓW od skrzyżowania Anielewicza/Andersa/Świętojerska: Andersa – pl. Bankowy – Senatorska – Miodowa – Krakowskie Przedmieście i dalej swoją trasą;
w kierunku krańca CHOMICZÓWKA od skrzyżowania Miodowa/Kapucyńska: Kapucyńska – al. Solidarności – Andersa – Nowolipki – Zamenhofa – Anielewicza i dalej swoją trasą;
222: w kierunku krańca BIELAŃSKA od skrzyżowania pl. Bankowy/al. Solidarności/Andersa: Andersa – Świętojerska – Bonifraterska – Międzyparkowa – Słomińskiego – Szymanowska – Zakroczymska – Konwiktorska – KONWIKTORSKA;
w kierunku krańca SPARTAŃSKA: KONWIKTORSKA – Konwiktorska – Bonifraterska – Świętojerska – Andersa – pl. Bankowy – Senatorska – Miodowa – Krakowskie Przedmieście i dalej swoją trasą;
503: w kierunku krańca KONWIKTORSKA od skrzyżowania Miodowa/Senatorska: Senatorska – pl. Bankowy – al. Solidarności – Bielańska – BIELAŃSKA;
W kierunku krańca NATOLIN PŁN.: BIELAŃSKA – Bielańska – Senatorska – Miodowa – Krakowskie Przedmieście i dalej swoją trasą;
518: w obu kierunkach od skrzyżowania Miodowa/Senatorska: Senatorska – pl. Bankowy – Andersa – Mickiewicza i dalej swoją trasą.
Jednocześnie likwiduje się funkcjonowanie przystanku KAPITULNA 52, utrzymuje się zawieszenie funkcjonowania przystanku KAPITULNA 02, zawiesza się funkcjonowanie przystanków: KAPITULNA 01, PL.KRASIŃSKICH 01 i 02, KONWIKTORSKA 01, MURANÓW 04 oraz uruchamia się funkcjonowanie przystanków:
MURANÓW 52, zlokalizowanego przy ul. Andersa w kierunku ul. Muranowskiej, ok. 170 metrów za skrzyżowaniem z ul. Świętojerską. Przystanek obowiązuje jako stały dla autobusów linii 518.;
MURANOWSKA 51, zlokalizowanego przy ul. Andersa w kierunku ul. Stawki, bezpośrednio przed skrzyżowaniem z ul. Stawki. Przystanek obowiązuje jako stały dla autobusów linii 518.;
KAPITULNA 53, zlokalizowanego przy ul. Kapucyńskiej w kierunku al. Solidarności, bezpośrednio za skrzyżowaniem z ul. Miodową. Przystanek obowiązuje jako stały dla autobusów linii 116, 178 i 180 oraz jako warunkowy dla autobusów linii N44.

Więcej informacji można uzyskać, dzwoniąc pod całodobowy numer infolinii 19115 lub wchodząc na stronę http://www.ztm.waw.pl
Utrudnienia czekają także pieszych. Prace na placu zostały podzielone na dwa etapy – w każdym z nich czynny będzie chodnik tylko po jednej stronie ulicy. W pierwszym etapie otwarty będzie chodnik po stronie Pałacu Krasińskich (Biblioteki Narodowej), a w drugim – po stronie gmachu Sądu Najwyższego. Natomiast na skrzyżowaniach z ulicami Świętojerską i Długą czynne będą przejścia dla pieszych przez jezdnie placu tylko po jednej stronie. Taka organizacja ruchu będzie obowiązywała przez miesiąc.
Natomiast 25 marca wyłączona z ruchu zostanie ul. Miodowa pomiędzy ulicami Senatorską i Długą. Prace w tym miejscu potrwają do połowy maja. Na ostatnim etapie prac kolejno zamykane będą skrzyżowania z ulicami: Świętojerską, Długą i Senatorską. W czasie remontu powstaną nowe chodniki z udogodnieniami dla osób niepełnosprawnych, jezdnia z bloczków granitowych, kontrastujące przejścia dla pieszych, zatoki postojowe, progi zwalniające. Projekt zakłada również zamontowanie 35 replik słupa typu Pastorał Warszawski model z 1904 r.